Gode pointers om fysisk butik konvertering
Når du har investeret i en fysisk butik, er det vigtigt at kunne indrette den som den bliver til en godt konverterende butik. Man har lavet målinger på hvor mange procent af købene der bliver taget beslutning i butikken og her viser det sig at over 80% af alle købsbeslutninger bliver først taget i butikken. Med de i baghovedet er det vigtigt at ligge op til, med ens design at trigge det der i forbrugerens hoved bliver til et impulskøb. Derfor er det vigtigt at have opmærksomhed omkring ens butik og lave ting der sælger. Nogle af de ting der har vist sig at virke når man skal sælge, er klare korte budskaber som kunderne har det godt med. Enkelthed og overblik har vist sig at have en særlig positiv indvirkning på kundernes beslutsomhed når det kommer til at overveje og gennemføre et køb i din butik. Former og kontraster af forskellige måder har haft positiv indvirkning på salget på de målte butikker. Hvis man har fokus på oplevelser og fokus på service er vigtigt i en fysisk butik.
Når man har en butik er det en god ide at sørge for at imødekomme individuelle behov for at skabe et mersalg. Det kan gøres ved at opdele i køn og få både mande og dame afdeling. Har man en ung målgruppe er det vigtigt at opfordre til impulskøb, da unge har større trang til at købe impulsivt.
Hvis du skaber en god atmosfære i din butik, giver det gerne en forlænget antal tid i butikken og længere tid i butikken er lig med større og flere indkøb, så kan du holde kunderne længere tid i butikken kan det have ene rigtig god meromsætning i din butik.
Nogle pointers omkring indretning får du herunder.
Når du skaber din indretning i butikken er det vigtigt at inddele butikken i zoner – som gør det nemt for kunden at navigere rundt og finde de produkter de gerne vil finde. Det kan være inddelt som før nævnt i dame og herre, men kan også være i børne afdelinger, skoafdeling, outdoor afdeling og forskellige kampagner som man laver for at promovere nogle specielle produkter. Du kan med fordel placere dit høje inventar langs væggene, da det giver et bedre view af dine produkter og lavt inventar som måske er mere jordnært lade det stå i midten på forskellige blokke og andre borde i midten af butikken. Når du kører kampagner med særlige gode tilbud, kan du med fordel fremhæve dem på lækre måder der gør.
Relaterede produkter er en god måde at sælge mere, hvid de er placeret i nærheden af hinanden har det vist sig at være en stor sælgermagnet – du kan hvis du har en mode butik have sokkerne i nærheden af dine sko, hvor der har været påvist en stor sammenhæng mellem at tage et par sokker med til dine nye sko, i forhold til hvis sokkerne eksempelvis hængte bag disken som ikke overhovedet var i nærheden af dine sko.
Placering af dine varer er vigtig i forhold til hvor meget de sælger. Hvis du vil placere din vare i en fordelagtig placering i forhold til hvor vigtigt det er at sælge for din virksomhed. Her deler man gerne varer op i A, B og C varer hvor dine a varer er dem du gerne vil sælge, da det er dem du tjener penge på. Mens C vare gerne er komplementær vare, hvilket er nogle du skal have for at kunne sælge de gode a vare.
I min virksomhed har vi fundet en pålidelig indretningshjælp i http://www.inventarbutik.dk som er rigtig gode at bruge til sparring af design.
Skriv et svar