Fittings Specialisten skifter nu til nyt firmanavn. Her kan du få et hurtigt overblik over, hvad navneændringen betyder og indebærer.
Selvom Fittings Specialisten skifter navn til Roykon, er det kun navnet og ikke firmaets indhold, der bliver ændret. Det er nemlig kun en kosmetisk ændring i form af et nyt og mere internationalt navn, men samme gode, kvalitetssikret indhold, som du kan finde hos Roykon.
Fra i år af har virksomheden Fittings Specialisten skiftet navn til et mere internationalt navn Roykon. Navneændringen har været undervejs i flere år, og er nu blevet endegyldig. Allerede i 2011 skiftede virksomheden deres navn på det internationale eksportmarked til Roykon, men først fra i år er navneskiftet også en realitet på det danske marked.
Hvorfor skifter de navn?
Grunden til, at det tidligere Fittings Specialisten valgte at lave en navneændring, havde en primær årsag: Navnet var for langt og havde ikke en international klang. Det gjorde, at ledelsen tidligere igangsatte initiativet om at ændre firmaets navn, så det kunne få en mere international klang. Det blev en realitet i 2011, hvor eksportmarkedet nu kendte det danske firma Fittings Specialisten ved dets nye navn Roykon.
Årsagen var, at de udenlandske kunder havde lidt udfordringer ved at udtale og stave til navnet. For at gøre det let at handle med internationale kunder, kunne en navneændring blive en realitet. Det ville gøre, at de internationale kunder ikke skulle slå krøller på tungen eller slå navnet op for at komme i kontakt med firmaet.
Det nye navns oprindelse
Navnet er inspireret af iværksætteren og den nuværende administrerende direktør Finn Roy, deraf navnet Roykon. Det forrige firmanavn havde udfordringer på det internationale marked, hvor Fittings Specialisten havde en meget dansk klang, og samtidig var meget svært at udtale. Det fik firmaet i tænkeboks, og de kom derfor op med et nyt navn, der havde en mere udenlandsk klang.
Virksomhedens navneændring blev taget rigtig godt imod på det internationale marked tilbage i 2011, da de skiftede det. Derfor håber de også, at det danske marked vil tage lige så godt imod navneændringen. Det kan nemlig gå hen og betyde en større eksponering og flere kunder, der kan være med til at sætte en sund og stabil vækst i gang i Roykon.
Ny indpakning – samme gode kvalitetsindhold
Navneændringen er det eneste nye ved Roykon, der stadig garanterer et højt serviceniveau og kvalitetsprodukter til en fast god pris, som de altid har været forgænger for. Virksomheden garanterer altså, at det eneste, der er ændret, er navnet, og ikke den interne struktur, som fungerer godt. Der er ikke behov for at ændre ting, der allerede fungerer så fint.
Roykon håber, at navneskiftet kan betyde et større indtog på eksportmarkedet og dermed en større eksponering i udlandet. Håbet er, at det vil påvirke omsætningen i en positiv grad, så de danske kunder kan nyde godt af Roykons større position på det internationale marked.
Skriv et svar